آموزش کامپیوتر کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

این امکان را ایجاد می کند تا بین موقعیت های نمادی که مشاهده می کنند ارتباط برقرار کند.

برنامه های آموزشی با کمک رایانه ، که عمدتا در آموزش مهارتهایی مانند ریاضیات ، سواد و گفتاری استفاده می شوند ، از نظر به دست آوردن و پشتیبانی از مفاهیم آموزش کامپیوتر کودکان اساسی مانند شکل ، تعداد و مفاهیم مخالف نیز مزایای زیادی دارند.

دانش آموزان می توانند بسیاری از مفاهیم آموخته شده در زندگی روزمره و آموزش خود را با بازی های رایانه ای تقویت كنند.

رایانه ها کودکان عقب مانده ذهنی را قادر می سازند تا مدت طولانی تمرکز کنند.انگیزه و اعتماد به نفس در کودکان معلول ذهنی را افزایش می دهد.

 

· می توان اطمینان حاصل کرد که افراد دارای کم شنوایی آموزش لذت بخشی را با برنامه های رایانه ای پشتیبانی شده توسط تصاویر دریافت می کنند. به همین ترتیب ، از برنامه های رایانه ای پشتیبانی شده توسط عناصر شنوایی می توان برای افراد کم بینا استفاده کرد.

درک و ارزشمندی از خود را توسعه می دهد.هماهنگی حرکتی را بهبود می بخشد.به کودکان اجازه می دهد تا با سرعت یادگیری خود پیشرفت کنند.

کودکان بیش فعال که در تمرکز مشکل دارند ممکن است مدت طولانی آموزش کامپیوتر کودکان تری در مقابل یک برنامه جالب بمانند. به همین دلیل ، استفاده از رایانه با کمک به کودک در تمرکز توجه خود ، به آموزش کمک می کند.

اصول استفاده از رایانه ها در آموزش ویژه

از استفاده از رایانه برای پر کردن وقت خودداری شود.برنامه های رایانه ای باید کودکان را قادر به فعالیت ایرانیان سایبر و افزایش انگیزه خود کند.

 

برنامه های رایانه ای باید با توجه به نوع و درجه معلولیت کودکان تعیین شود.این مربی نباید فراموش کند که در صورت لزوم در حین آموزش رایانه می تواند کودک معلول آموزش کامپیوتر کودکان را مداخله و راهنمایی کند.برنامه های انتخاب شده باید پاداش آور باشند.باید با در نظر گرفتن نیازهای مختلف کودک تنظیم شود.

چگونه استفاده از رایانه از رشد کودکان پیش دبستانی پشتیبانی می کند؟

طبق تحقیقی که در ژورنال Pediatrics منتشر شده است ، کودکان در سنین پیش دبستانی که از رایانه استفاده می کنند در آزمایشی که آمادگی مدرسه آنها را اندازه گیری می کند

 

، 12 امتیاز بالاتر می گیرند. بعلاوه ، كودكانی كه از رایانه استفاده می كنند در آزمونهای آموزش کامپیوتر کودکان رشد نمره دو برابر بیشتر از آنها می گیرند. همچنین کامپیوتر می تواند با آموزش اعداد و اعداد به کودک ، اعتماد به نفس را افزایش دهد.

 

همچنین می توانیم بگوییم که هماهنگی چشم آموزش رایانه کودکان و دست (استفاده از ماوس ، نقاشی ، مطالعات طراحی و غیره) ، حل مسئله و تصمیم گیری سریع کودکان در بازی آموزش کامپیوتر کودکان های رایانه ای بیش از سایر کودکان رشد می کند.





:: بازدید از این مطلب : 954
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: